⚙️Oppsett av Visma Employees-integrasjonen
Denne siden gir en steg-for-steg-veiledning for hvordan du aktiverer og setter opp integrasjonen mellom Dibbel og Visma Employees
Visma Employees er typisk den første integrasjonen som skal settes opp i forbindelse med en total integrasjon av Visma systemene som din bedrift bruker. Dette er fordi Visma Employees inneholder en del grunndata som er viktig for at resten av integrasjoene skal fungere riktig.
Forutsettninger
Integrasjonsadministrator i Visma Før du kan sette i gang, må du sørge for at du er integrasjonsadministrator i Visma, og kan administrere integrasjoner på veiene av ditt selskap. Les mer her: https://kundeportal.vismasoftware.no/s/article/Aktivering-av-integrasjoner-mot-Payroll?language=no
Akseptert integrasjonsinvitasjon fra Dibbel For å sette opp en integrasjon mot Visma, må du motta en kode fra Dibbel. Denne kan du etterspørre på [email protected]
Administrator i Dibbel Du må enten ha rollen Administrator i selskapet, eller ha tilgang til å Skrive på Avdeling i din avdeling i Dibbel
Ha Visma tenant id tilgjengelig Denne kan du finne enkelt ved å gå til https://apps.visma.com/NO, logge inn i oppe i høyre hjørne, og klikk på din profil. Der vil tenantId stå oppført.
Gå til integrasjonssiden på Dibbel
Du kan velge å sette opp integrasjonen for hele selskapet, eller for en enkel avdeling. Dette har flere praktiske hensikter, men i hovedsak så anbefaler vi å sette opp for hele selskapet, med mindre alle avdelinger er sin egen juridiske enhet.
Gå til selskapsoversikten og trykk på Instillinger øverst i menyen. Dette vil du finne under https://app.dibbel.no/tenants/<din-tenant-slug>/settings

Klikk deretter på instillinger for å gå til integrasjonssiden
Sist oppdatert