Prislister
Slik fungerer en prisliste
En prisliste brukes for å angi hvilke produkter og arbeidsoppgaver som inngår i en leveranse, sammen med tilhørende priser og satser. Den kan fungere både som kostnadsoverslag i planleggingsfasen, og som en del av en formell avtale med kunden – enten i et tilbud, et prosjekt eller som egen leveranse.
Brukskriterier
Forutsetnigner for bruk
For at prislisten skal kunne brukes, må:
Produktene og tjenestene være relevante for det aktuelle oppdraget
Det foreligge en avtale med kunden, enten gjennom et forhåndsgodkjent tilbud eller ved at prislisten er akseptert direkte.
Tips for effektiv bruk
Når man oppretter en prisliste er det viktig å huske på å lagre, slik at evt justeringer er oppdaterte før man sender prislisten til kunden.
Hver gang man trykker “Opprett prisliste”, blir det opprettet en prisliste man kan finne igjen i mappen “Prislister”. Husk derfor å slette tomme prislister, og/eller prislister som ikke er i bruk. For å fjerne prislister, kan du trykke på de tre prikkene som ligger til høyre for den aktuelle prislisten og deretter trykke på “Slett” som er markert i rødt. Du kan også høyreklikke på selve prislisten i mappen og trykke “Slett” markert i rødt derfra.
Sist oppdatert