Serviceavtaler

Serviceavtaler i Dibbel definerer enheter og intervaller for servicearbeid, og brukes til å planlegge, følge opp og dokumentere servicejobber automatisk.

Serviceavtale i Dibbel

En serviceavtale definerer hvilke enheter eller typer utstyr som skal følges opp, hvor ofte det skal skje, og hvem som har ansvaret. Når avtalen opprettes, registrerer du start- og eventuelt sluttdato, serviceintervaller og hvilke serviceenheter avtalen skal dekke.

Basert på dette genererer systemet en plan med konkrete servicejobber som kan følges opp og dokumenteres. Selve arbeidet i feltm med dokumentasjon, kalkulasjon og fakturering, utføres på samme måte som ellers i systemet, men serviceavtalen sørger for at oppfølgingen skjer automatisk.


Når opprettes en serviceavtale?

En serviceavtale opprettes når du ønsker at oppfølging av enheter eler utstyr skal skje automatisk basert på fastsatte intervaller. Dette sikrer at servicejobber planlegges, følges opp og dokumenteres uten behov for manuell registrering av hver enkelt jobb.


Nødvendige tilganger og autorisasjoner

Serviceavtaler opprettesvanligvis anses å ha ansvar for planlegging og gjennomføring av servicearbeid, typisk prosjektledere eller tilsvarende roller. Tilgangen styres av hvilke brukerens rettigheter og innstillinger i systemet.


Avhengigheter til andre prosesser eller systemer

En serviceavtale kan knyttes til, prosjekter, tilbud, ordre og bygninger.


Sist oppdatert