Blokk: Signatur
Signatur: brukes for digital bekreftelse i skjema
Hva er signatur?
Brukes når det er behov for en signatur som bekrefter innholdet i skjemaet – for eksempel av den som har utført arbeidet, gjennomført kontroll eller godkjent leveransen. Feltet gir mulighet for digital signering direkte i skjemaet.
Hvordan bruke blokken signatur
Fyll inn Signatur-detaljer
Navn: Skriv inn tittel på signatur i feltet "Tittel".

Beskrivelse (valgfritt): Skriv en kort forklaring som vises under tittelen, slik at det blir tydelig hvem som signerer og hvorfor – for eksempel bekreftelse av utført arbeid, godkjenning av innhold eller kontroll av leveranse, i feltet "Beskrivelse".

Tilleggsinstillinger
Påkrevd: Trykk på valgknappen ved «Påkrevd» dersom det er et krav at brukeren må fylle ut feltet før skjemaet kan sendes inn. Dette er nyttig for å sikre at viktig informasjon ikke blir utelatt.

Når «Påkrevd» aktiveres, vises et ikon øverst til høyre i feltet som markerer at det er obligatorisk å fylle ut.

Skjult: Trykk på valgknappen ved «Skjult» hvis feltet ikke skal vises for den som fyller ut skjemaet. Dette kan brukes til felt som kun skal være synlige for interne roller, eller fylles ut senere i prosessen.

Når «Skjult» aktiveres, vises et merke øverst til høyre i feltet som indikerer at feltet ikke vil være synlig for den som fyller ut skjemaet.

Skjult offentlig: Trykk på valgknappen «Skjult offentlig» dersom feltet skal være synlig for den som fyller ut skjemaet, men ikke vises i den offentlige innsendingen etter at skjemaet er sendt inn. Dette er nyttig hvis skjemaet skal publiseres offentlig, men du vil skjule felt som inneholder sensitiv eller intern informasjon.

Klar!
Du har nå satt opp blokken Signatur – som gjør det mulig å bekrefte utførte handlinger eller innhold i skjemaet med en elektronisk signatur.
Relevante lenker
Se hvilke tilgjengelige handlinger som gjelder for alle blokker her: Blokker: Tilgjengelige handlinger
Sist oppdatert