Ordre
Få oversikt over prosjektets ordre. Se hvordan du oppretter, redigerer og følger opp ordre, samt oppdaterer status etter fremdrift.
Ordre i prosjekt
Siden Prosjektordre gir deg en samlet oversikt over alle ordre som er opprettet i prosjektet. Her kan du se informasjon som ordrenavn, kundenavn, organisasjonsnummer, bygning og adresse.
Du kan:
Søke etter ordre via søkefeltet øverst.

Filtrere visningen etter kunde, bygning, adresse eller andre kriterier ved å bruke filterikonene i kolonneoverskriften.

Opprette ny ordre ved å klikke på "Ny ordre".

Når du klikker på "Ny ordre", åpnes et ordreskjema i sidepanelet.

Her fyller du inn nødvendig informasjon om ordren, som:
Kunde og eventuell kontaktperson
Bygning og adresse for utførelsen
Generelle opplysninger som navn, nummer, beskrivelse og utførelsesdato
Ansvarlig person og eventuelle brukere som skal ha tilgang
Skjemaer som skal brukes i forbindelse med ordren
Parametere for fakturering
Når alle nødvendige felter er fylt ut, klikker du "Opprett"
nederst for å lagre ordren.
Handlingsmeny på ordre
For hver ordre i listen kan du åpne en handlingsmeny ved å:
Høyreklikke på linjen, eller
Klikke på de tre prikkene
helt til høyre for å se menyen.

Fra handlingsmenyen kan du blant annet:
Vise ordre for å se detaljer og registrert informasjon
Redigere ordre ved behov for å oppdatere informasjon eller gjøre endringer
Laste ned rapport for å få en PDF med informasjon om ordren
Opprette avvik direkte fra ordren dersom du oppdager feil eller mangler
Fakturere hele ordren via hurtigvalg
Endre status på ordren, for eksempel sette den som åpen, fakturert, lukket eller kansellert
Slette ordren dersom den ikke lenger er relevant
Sist oppdatert














