Serviceenheter

Få oversikt over prosjektets serviceenheter. Se hvordan du oppretter, redigerer og følger opp enheter, og registrerer avvik ved behov.

Serviceenheter i prosjekt

Siden Serviceenheter gir deg oversikt over alle enheter som er knyttet til prosjektet. Her får du en samlet oversikt over alle serviceenheter med tilhørende detaljer og oppdatert status. Du kan blant annet se informasjon som kjennemerke, enhetstype, plassering (bygg og etasje), posisjon, installasjonsdato og hvem som har opprettet eller endret enheten.

Du kan:

  • Søke etter serviceenheter via søkefeltet øverst.

  • Filtrere visningen etter bygg, enhetstype, utløpsdato eller opprettelsesdato.

  • Opprette nye serviceenheter ved å klikke på "Opprett serviceenhet".

  • Fyll ut følgende felter:

    • Prosjekt: Viser hvilket prosjekt serviceenheten tilhører. Dette er forhåndsutfylt dersom du står i et prosjekt.

    • Ordre: Valgfritt felt dersom enheten skal knyttes til en bestemt ordre.

    • Type: Angi hvilken type serviceenhet du oppretter (for eksempel brannslukker, teknisk rom eller våtrom).

    • Bygning: Velg hvilken bygning enheten hører til.

    Når alle nødvendige felt er fylt ut, klikker du "Opprett" nederst til høyre for å lagre den nye serviceenheten.


Handlingsmeny på serviceenheter

For hver registrert serviceenhet kan du åpne en handlingsmeny med flere valg. Menyen kan åpnes på to måter:

  • Klikk på de tre prikkene til høyre for linjen, eller

  • Høyreklikk direkte på linjen du ønsker å behandle.

Her får du opp følgende alternativer:

Tilføy

Brukes for å endre eksisterende serviceenhet. Når du klikker på Tilføy, åpnes skjemaet Endre serviceenhet i sidepanelet.

Her kan du:

  • Endre bygning, etasje eller posisjon.

  • Oppdatere kjennemerke eller utløpsdato.

  • Knytte til skjemaer for inspeksjon eller vedlikehold. Fullfør endringen ved å trykke "Oppdater enhet" nederst.

Opprett avvik

Ved å klikke på "Opprett avvik" får du opp et skjema som oppretter et nytt avvik knyttet til serviceenheten. I skjemaet fyller du inn informasjon om prosjekt, ordre, beskrivelse, tiltak og posisjon.

Du kan også:

  • Velge ansvarlig bruker for oppfølging.

  • Legge til filer og markere avviket som internt (kun synlig for ansatte).

  • Når alt er klart, trykker du "Opprett" for å registrere avviket.

Generer rapport

Når du klikker på "Generer rapport", får du opp valg for å laste ned, dele eller kommentere rapporten.

Se mer om hvordan du genererer og laster ned her: Serviceenheter

Slett

Fra handlingsmanyen har du også mulighet til å slette serviceeneten. Systemet vil be deg bekrefte slettingen før handlingen fullføres.

Klikk "Slett" or å bekrefte, eller "Avbryt" dersom du ikke ønsker å gjennomføre slettingen.

Sist oppdatert